De la un album foto la litoralul românesc

Anul acesta mi-am propus un scop foarte important: să călătoresc. Chiar atunci când am început să mă prind de micile șmecherii ale site-urilor de rezervări de bilete de avion, au început să apară știrile despre virus și pandemie. Uite așa rămân eu acasă.

Cum omul rămâne fără idei de activități după o vreme, am început și eu să fac curățenie prin casă. Numai bine cu sosirea Paștelui. Curățând unul din multele rafturi din cameră, am dat peste vechiul album foto. Nu m-am putut abține și am început să îl răsfoiesc. Era plin de amintiri minunate de peste tot. Uitându-mă puțin mai atent la câteva poze mi-am dat seama că am fost cea mai fericită în vacanțele de pe litoralul românesc

Am mers acolo prima oară când aveam 7 ani și până la împlinirea a 18 ani m-am întors în fiecare vacanță de vară. Mă leagă multe aventuri minunate de litoral și nu mă voi putea sătura niciodată de el. A fost an în care am stat două săptămâni, a fost an în care am mers acolo de două ori, dar s-a întâmplat să merg și numai pentru 5 zile.

O vacanță pe litoral înseamnă mult pentru familia mea. În primul an am stat toți trei într-o cameră în care abia încăpea patul, dar nouă nu ne păsa, ne bucuram doar că suntem aproape de mare. Fiind din Cluj, nu ne-am putut permite să dăm o fugă la litoral. Mai ales când am fost mică un drum de 16-18 ore cu trenul era foarte lung și chinuitor, atât pentru mine cât și pentru părinții mei. Mereu mă trezeam în apropiere de Constanța și când mă uitam pe geam vedeam portul și apa infinită. Acea imagine va rămâne mereu una foarte dragă, ba chiar dacă merg și acum pe litoral, când zăresc marea pentru prima oară mă cuprinde un sentiment de bucurie și nostalgie deopotrivă.

Acum mă leagă încă o amintire plăcută de litoral, căci anul trecut, după prima mea participare la SuperBlog am fost la Gală în Neptun doar eu și o prietenă foarte bună. Am fost aici cu părinții, cu un băiat cu care am fost împreună câțiva ani, cu o prietenă bună, dar niciodată cu un grup mare de prieteni. Anul acesta sper să ajung pe litoral în noua formație: cu cel mai mare și nebunatic grup pe care l-a întâlnit marea.

Nu este îndeajuns însă să visezi. Ai nevoie și de un plan bun. Deși am mulți prieteni cărora le place spontaneitatea, mie îmi place să merg la sigur. De aceea, încetișor se apropie perioada în care ar fi bine să rezerv cazarea. Mie îmi place să rezerv cu câteva luni înainte de plecare. De obicei ne întoarcem la aceeași pensiune, căci prețul este foarte bun și locația este excelentă, dar nu excludem niciodată alte opțiuni. Știm bine că nu ne vom petrece mult timp în camere, astfel alegem ceva decent la un preț bun și aproape de locațiile unde știm că vrem să ne petrecem majoritatea timpului. Orice opțiune aș alege însă pentru cazare litoral, rezervarea va fi făcută deja până în luna mai.

Cel mai ușor este să rezervi cazarea online. Astfel vei găsi exact ceea ce cauți. Pentru mine și gașca mea cazarea la o pensiune sau un hotel de 2-3 stele ar fi excelent. Este și mai bine că pot plăti totul online. Până acum am fost de cele mai multe ori în Costinești, dar atmosfera de acolo s-a schimbat destul de mult în ultimii ani. Cu prietenii cel mai probabil m-aș duce în Vamă. Acolo este locul ideal pentru noi!

Acum că am găsit cazare Vama Veche, putem să ne ocupăm de planificarea câtorva activități. Cu siguranță vom petrece majoritatea timpului pe plajă, sau mai bine zis în apă, căci toți prietenii mei adoră să înoate. Seara cu siguranță vom ieși pe o terasă să stăm de vorbă, apoi poate mergem puțin pe plajă să ne destindem, să privim stelele, să simțim briza, să cântăm ceva, ba poate chiar înotăm puțin și seara.

Am fost pe litoralul românesc de nenumărate ori și nu am ajuns niciodată în Delta Dunării. Anul acesta, mai ales fiind studentă la Științe ale Mediului, îmi propun să ajung în Deltă. Vreau să văd cu proprii ochi toate minunățiile de acolo. Pare un loc pur și simplu magic și mi s-ar îndeplini o dorință foarte veche dacă aș putea ajunge acolo.

Un alt lucru care mă tentează ar fi să vizitez litoralul de la înălțime. În copilărie nu era zi în care nu trecea un avion ușor cu câte o reclamă fluturând în urma ei și mereu m-am întrebat ce vede pilotul. Mi-am dorit foarte mult să fiu în locul lui, să văd mulțimea și locurile superbe, puțin vizitate de turistul obișnuit de la înălțime.

Chiar dacă îmi doresc să văd lumea, să vizitez meleaguri noi, litoralul românesc va avea mereu un loc special în inima mea. De asemenea nu îmi pot dori doar să vizitez țări în care încă nu am fost, când țara noastră mai are atât de multe lucruri pe care trebuie să mi le arate. Chiar dacă voi vizita alte țări, îmi propun ca în fiecare an să fac o vizită și pe litoralul românesc, chiar dacă merg numai pentru câteva zile. Cine știe, poate chiar SuperBlog îmi va da ocazia perfectă de a mă întoarce la frumoasa și iubita mare albastră.

Articol scris în cadrul Spring SuperBlog 2020.